Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Abby Norm drog längsta strået

Publicerad: 20 februari 2008, 09:09

Diligentia har, efter en genomförd upphandling, valt Abby Norm som ny reklambyrå. – Vi hade en lista på tio byråer. Tre valdes ut och sedan drog Abby längsta strået, säger Kristina Holmqvist marknadskommunikationsansvarig på Diligentia.


Från vänster övre raden: Håkan Nyberg copywriter, Andreas Morne strategisk projektledare/kundansvarig, Petrus Dahlin ad, Ebba Gustafsson operativ projektledare, Maria Green kommunikatör, Kristina Holmqvist marknadskommunikationsansvarig

Under hösten utvärderade det privata fastighetsbolaget Diligentia sina behov av reklambyråtjänster och kom fram till att de behövde en fast reklambyrå. Företaget satte samman en lista på tio byråer som de tyckte var intressanta. Av dessa valdes tre ut som fick genomföra varsin uppgift. Nu har Abby Norm vunnit.

– Vi har inte tidigare jobbat med en fast byrå men kände att vi nu hade ett behov av det. Abby hade den lösning som passade oss bäst. De visade också med konkreta exempel hur vi kan ta ut detta i flera olika kanaler och medier. Mer vill jag inte säga i nuläget, säger Kristina Holmqvist.

Vilka de andra två byråerna var vill Holmqvist inte uppge mer än att det handlar om två mellanstora reklambyråer.
– Överlag är jag väldigt imponerad av branschen. Alla byråerna lade ner jättemycket energi på sina förslag.

Exakt vad Abby Norm ska göra för Diligentia är inte klart än. Men deras förslag kommer att synas i Diligentias kommunikation framöver.
– Vi jobbar dock i en bransch som inte är så jättepublik. De kommer att jobba mot specifika målgrupper, säger Kristina Holmqvist.

– Diligentia är ett av Sveriges största privata fastighetsbolag och är inne i en expansiv fas. Vi är jättestolta och glada över att ha fått förtroendet att arbeta tillsammans med dem, säger Andreas Morne , vd på Abby Norm.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.