Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Abby Norm tar Garbergs plats

Publicerad: 22 februari 2010, 11:49

Abby Norm har fått en ny kund i prisjämförelseföretaget Compricer, som lämnade Garbergs i somras. Abby Norm vann kunden i konkurrens med två andra konstellationer.


Ämnen i artikeln:

Compricer

Andreas Morne.

Compricer lämnade Garbergs i somras efter att många i arbetsgruppen slutat på byrån och gått till andra arbetsplatser. Under hösten utvärderade de två byråer och ett frilansteam för att välja ny reklamleverantör.
Abby Norm drog längsta strået:

– Efter att ha gjort en byråupphandling har vi valt Abby Norm som ny reklambyrå, säger Erik Emanuelsson, marknadschef på Compricer.

– De visade god förståelse för vår affär och hade kompetenta lösningar på de utmaningar vi står inför.
Uppdraget är att hjälpa Compricer med såväl strategi som utgjord reklam. Bolaget har hittills legat lågt vad gäller marknadsföring, men tänker nu satsa rejält under 2010.

– Vi kommer att göra en satsning under 2010. Vi gjorde väldigt lite under 2009 och nu blir det en rejäl ökning. Vi ska försöka att verkligen etablera Compricer som varumärke.

De främsta konkurrenterna är allmänna prisjämförelsesajter som Pricerunner och Prisjakt, men även stora specialister som el-bolagssajten elskling och försäkringsjämföraren insplanet.

Sökmotormarkandsföring blir förstås en stor del i mediemixen, runt 20 procent av budgeten hamnar där. Men Compricer ska även göra annan reklam både online och offline.

– Vi är jätteglada och stolta över att Compricer.se valt oss. Det är ett spännande företag och vi ser fram mot att hjälpa dem på deras fortsatta resa, säger Andreas Morne, kundansvarig på Abby Norm.

Arbetsgruppen för uppdraget består av Andreas Morne, projektledare och strateg, Emil Frid, cd, Tor Lemhag, copywriter, Helena Lonaeus ad, Ellinor Söderberg, Oskar Hellqvist, digital ad.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Compricer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.