Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Abby Norm tar nästa steg för Dialect

Publicerad: 3 mars 2009, 09:41

Förra året lanserade reklambyrån det nya konceptet för Dialect. Då låg fokus på utrustning till bilen. Nu kommer nästa steg som ska förenkla arbetslivet för småföretagen.


Ämnen i artikeln:

Abby NormFLXDialect

Annonsen och filmen lånar stil från varandra.

2008 visade Dialect i en rad filmer hur de kunde göra livet enklare genom att montera utrustning i bilen. Kampanjen var starten på ett nytt kommunikationskoncept som reklambyrån Abby Norm arbetat fram. I fronten för det nya konceptet stod figurerna Filip och Johnny. Nu kommer nästa steg. Denna gång visar reklambyrån hur Dialect kan hjälpa företagen att bygga ihop glappet mellan privatliv och arbetsliv.

– I år har vi utvecklat vårt tjänsteutbud och dramatiserar situationer i skarven mellan arbets- och privatliv – alltså precis där det brukar skära sig för småföretagaren, säger Caroline Antonsson, marknadschef på Dialect, i en kommentar.

Kampanjen består av sex stycken filmer med tillhörande annonser. Liksom tidigare finns Filip och Johnny med. Denna gång har de även fått sällskap av en kvinna, Christina, som ska öka motivationen på arbetsplatsen.

Kampanjen kommer att synas under fyra olika perioder under året. Den första kampanjen startade i veckan och kommer att pågå i fyra veckor. Filmerna, som är framtagna i samarbete med produktionsbolaget FLX och Felix Herngren, kommer bland annat att synas i TV4, TV3 och TV6. Annonserna kommer att gå i Dagens Industri och Svenska Dagbladet.

Dialect

Byrå: Abby Norm
Byråproducent: Mats Sandin
Produktionsbolag: FLX
Regissör: Felix Herngren
Producent: Ylva Axell
Fotograf (stillbild): Lasse Burell
Copywriter: Håkan Nyberg
AD: Petrus Dahlin
Kundansvarig: Andreas Morne
Operativ projektledare: Petra Käll

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Abby NormFLXDialect

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News