Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Abby Norm tog hem Exportrådet

Publicerad: 13 maj 2008, 17:08

Abby Norm vann Exportrådets pitch där sex olika byråer deltog. Det första resultatet av samarbetet kommer att synas efter sommaren.


– Det är superkul. För det första är det en jätterolig kund att jobba med och sedan är det ju alltid kul att vinna en upphandling där så många byråer deltar, säger Andreas Morne, kundansvarig hos Abby Norm till Resume.se

Bakgrunden till att man valde att gå ut i en pitch är att man relativt nyligen inlett ett antal processer för att ytterligare positionera Exportrådet som den självklara partnern för svenska företag som vill positionera sig utomlands. Sex olika byråer deltog, och till slut föll alltså valet på Abby Norm.

– De hade gjort ett grundligt förarbete och presenterade ett kreativt kommunikations– och reklamkoncept. Det i kombination med en erfaren och hungrig arbetsgrupp fällde avgörandet, säger Helena Olsson, kommunikationschef på Exportrådet i ett pressmeddelande.

I veckan ska man tillsammans sätta sig ned och se över grundförutsättningarna. Det första resultatet av samarbetet kommer att synas efter sommaren.

Arbetsgrupp Abby Norm

Ebba Gustafsson: Projektledare
Petrus Dahlin: Art Director
Håkan Nyberg: Copywriter

Karin Setréus: Digital Director
Andreas Morne: Kundansvarig
Oskar Hellqvist: Art Director webb

Tobias Wahlberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.