Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Abby Norms effektiva kampanj för Hemnet

Publicerad: 26 April 2013, 07:51

Kampanjbild Hemnet.

Reklambyrån Abby Norm vill visa upp sajten för bostadssök som genomslagskraftig och effektiv.


Ämnen i artikeln:

Abby NormBjörn Rietz

Under vecka 18 och 22 gör Hemnet en rikstäckande reklamkampanj med syfte att visa sajtens effektivitet som annonsplats för bostäder. Kampanjen är framtagen av reklambyrån Abby Norm och bygger på en omfattande Sifoundersökning, som genomfördes i februari med 6992 deltagare. Resultatet visar att nio av tio tänker på Hemnet när det är dags att köpa bostad.

Reklamkampanjen kommer att synas på affischtavlor i 27 städer och i Metro Stockholm, Göteborg och Malmö samt landsortspress i Mälardalen. I Stockholm kommer kampanjen även att finnas i tunnelbanan.

– Vår ambition är att kampanjen ska kommunicera värdet med att synas på Hemnet på ett tydligt och inspirerande sätt. Argumentet är rationellt men utformningen ska kännas
inbjudande och inspirerande, säger Andreas Löwgren, försäljningsdirektör på Hemnet.

Linda Myrin


Ämnen i artikeln:

Abby NormBjörn Rietz

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.