Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Abby Norms nya storkund

Publicerad: 19 september 2012, 11:48

Abby Norm har vunnit upphandlingen om livsmedelsföretaget Atria Retail och får då ansvar för varumärken som Lithells, Lönneberga och Pastejköket.


Ämnen i artikeln:

Abby Norm

Efter en genomförd byråupphandling har livsmedelsföretaget Atria  Retail valt Abby Norm som ny reklambyrå. Atria Retail arbetar med  välkända varumärken som bland andra Lithells, Pastejköket och Lönneberga.

För Abby Norm blir Atria Retail en av byråns största kunder. De ska nu ansvara för företagets hela marknadsföringsområde.

– Vi är glada och stolta över att ha fått förtroendet att samarbeta med  Atria Retail. Och det är extra kul att få arbeta med produkter och  varumärken som väldigt många har en daglig relation till, säger Andreas  Morne, vd på Abby Norm.

Det är en kund och flera olika varumärken som ni nu får ansvar för, hur ska ni hantera det?
– Ett av skälen till att Atria Retail valde oss är vår  fullserviceuppställning med inhouse-kompetens och resurser inom flera  oika discipliner som är relevanta för uppdraget, exempelvis in-store, pr  och digitalt.  Ett huvudteam jobbar med samtlga varumärken och beroende  på specifika behov kompletterar vi teamet.

Vad är er plan för kommunikationen för dessa varumärken?
– Det är något vi tillsammans med Atria nu diskuterar och gör upp planer för.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Abby Norm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.