Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag09.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Abby Priest får ny chans till lejon – nominerade i industry craft

Publicerad: 17 Juni 2019, 13:48

Abby Priest och Adobe nomineras i hantverksinriktade industry craft.


Ämnen i artikeln:

Cannes LionsReklamAbby PriestAdobeCannes Lions 2019

Abby Priest och Adobes samarbete har de senaste två åren varit ett av de mest prisbelönta i Sverige. Förra året knep man fyra nomineringar i Cannes Lions, men inga lejon, för sin kampanj "The Original Brushes of Edvard Munch".

I år har de digitaliserade penslarna, en del av konceptet "Adobe Hidden Treasures of Creativity", följts upp av "The Lost Typography of Bauhaus". I kampanjen har man färdigställt en rad typografier från studenter på den inflytelserika designskolan Bauhaus, en skola som tvingades stänga ned i slutet av 30-talet då nazisterna tog makten i Tyskland.

I dag stod det klart att Bauhaus-kampanjen nomineras i Cannes Lions-kategorin "Industry craft". Kategorin ämnar belöna de bidrag som uppvisat högst hantverksnivå.

Vinnarna presenteras under morgondagen.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.