Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Abby Priest har vinstchans i Cannes Lions

Publicerad: 13 Juni 2018, 09:37

Abby Priest enda svenska byrå när Cannes Lions släpper sina första nomineringar.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2018Cannes LionsReklamAbby PriestAdobe

Med fem dagar kvar till årets Cannes Lions släpper reklamfestivalen sina första nomineringar.

Sverige blir utan nomineringar i kategorierna Titanium och Glass: the lion for change men i kategoring Innovation hittar vi ett svenskt bidrag. Abby Priest, som förra året digitaliserade den norske konstnären Edvard Munchs penslar på uppdrag av Adobe nomineras i kategorin Innovation.

"The original brushes of Edvard Munch" tog tidigare i år hem ett guldägg i kategorin digitalt.

Kampanjen är en del i Adobes Hidden Treasures of Creativity-initiativ och så sent som i går släppte man den andra delen när man gav liv åt typsnitt framskissade av gamla Bauhauselever och lärare.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.