Reklam
ABSOLUT en inspirationskälla
Publicerad: 21 april 2011, 08:51
I februari stod det klart att digitala byrån River inleder ett samarbete med Pernod Ricard och varumärket Absolut.
Nu kommer första kampanjen.
CS
Christian Ström
Resume.se rapporterade i slutet av februari om River och Pernod Ricards nya samarbete. Nu har samarbetet mynnat ut i en ny digital kampanj.
Den nya internationella kampanjen ska visa vart Absolut kommer ifrån och vart det hämtat sin inspiration. Den som besöker kampanjsajten kommer att kunna bidra med sina egna kopplingar till varumärket, genom att koppla en av Absoluts inspirationskällor till en plats i världen med en Foursquare-plats.
Arbetsgrupp
RIVER (Koncept och Digital Produktion)
Ellen Westfelt (Account Project Manager),
Daniel Matsuda (Creative Director),
Nicolas Grasset (Creative Technology Director),
Nicolas Belloni (Interaction Designer),
Frenne Hirani (Digital Art Director),
Alberto Jeldez (Digital Art Director),
Johan Grönwall (Copywriter),
Krzysztof Bergendahl (Front End Developer),
Abrar Hussain (Programmer),
Patrik Brühl (Sales Director).
Pernod Ricard/ABSOLUT
Maja Johansson, Brand Manager