Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 juli 2017, 13:12
Absolut har en långvarig tradition att stötta HBTQ-rättigheter i sin kommunikation. I varumärkets senaste hantverk rights with a provocative new film created by Bartle Bogle Hegarty.
BBH London tog över det Pernod Ricard-ägda vodkamärket på den brittiska marknaden i oktober förra året. Den nya filmen "Equal love" visar en rad individer, män och kvinnor av olika åldrar, härkomst och livsstilar som medverkar i en två och ett halv minut långt kyssmedley. Allt till tonerna av There's No Other (Like My Baby) av The Crystals.
Enligt Gaia Gilardini, global kommunikationsdirektör på Absolut är det bara slumpen som gör att kampanjen gått upp i samband med Pride i London. Det handlar mer om inkluderande och fri kärlek i stort. Att alla har rätten att välja den kärlek man vill.
– Vi använder kyssen som en metafor och ett uttryck för acceptans. Men det är en bredare tanke kring tolerans, inte bara sexualitet. Friheten att välja kärlek går bortom sexuella preferenser, säger hon till Campaign.
Slump eller inte. Absolut har i samband med festivalen även gjort en installation vid Oxford Circus tunnelbanestation där prideparaden passerar på lördagen. Även fler aktiviteter och medieval kommer att aviseras de kommande veckorna.