Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Absoluts konstnärliga samarbete

Publicerad: 22 oktober 2010, 10:32

När det var dags för ännu en begränsad upplaga av Absolut Vodka kontaktades illustratören Liselotte Watkins. Hon har både fått bidra med sitt namn och dekoren till nya vodkavarianten Absolut Watkins.


Ämnen i artikeln:

Absolut

Den nya sorten har smak av kaffe och mandel och kommer endast att säljas i taxfreebutiker kring hela jorden.

Happy Tear har varit byrå för Absolut Companys taxfreesortiment sedan 2009.
Uppdraget att lansera Absolut Watkins känns speciellt för dem.
– Med Absolut Watkins har vi varit delaktiga i hela processen, från den grundläggande idén och strategin till ett färdigt koncept för implementering på globala duty free/travel retailmarknaden, säger Magnus Skogberg CD på Happy Tear.

Liselotte Watkins har flyttat från Sverige och lever i Milano. Hon har bland annat arbetat för Vogue och The New Yorker.

– Jag är ju svensk, så Abolut har alltid funnits där. Ser man tillbaka på de personer som Absolut har haft samarbeten med genom åren så är det onekligen ett hedrande sällskap som jag hamnar i, säger Liselotte Watkins.

Kampanjfakta

Uppdragsgivare:

The Absolut Company Global Travel Retail. 
Anders Olsson/Director.
Magnus Bidestam/Marketing Director.

Arbetsgrupp:

Magnus Skogsberg Tear/CD/HAPPYTEAR.
Ola Johansson/AD/Destrito.
Joakim Pettersson/Projektledare/ HAPPYTEAR.
Marcus Dunberg/Copy/Frilans.
Martin Thor & Kristian Möller/Orginalare.
Emmy Edström/Coordinator/ HAPPYTEAR.
Jens Mortenson/Foto/Cameralink.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

Absolut

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.