Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Absoluts nya glimrande flaska

Publicerad: 11 oktober 2010, 06:27

Absolut släppte i dagarna sin senaste Limited Edition - Absolut Glimmer över hela världen. Förutom den nya designen har flaskan också fått en ny form – för första gången i Absoluts historia.


Ämnen i artikeln:

Absolut VodkaAbsolutGreat WorksFamily Business

I slutet av september kunde besökarna på Arlanda se premiärflaskorna av Absoluts nya flaska – glimmer, som följer i fotspåren av föregångarna ”Absolut Disco” och ”Absolut Rock”.

Den globala lanseringen av Glimmer, som består av 5 miljoner flaskor kommer att rullas ut i oktober, och stöttas av en massiv global kampanj, såväl on- som offtrade, signerad Family Business.

Den ikoniska Absolut flaskan har skiftat färg i flera olika gestaltningar de senaste 3 decennierna flaskan funnits, men detta är alltså första gången flaskan helt igenom får en ny design, och ändrad form.

Konceptet handlar om att förgylla nuet.  
– Designen blev en följd av konceptet, att tillfälligt "dressa" Absoluts ikoniska flaska. Att jobba med glaset blev för oss snabbt en självklar väg. Även om det krävdes en hel del för att både göra det vackert och i stora upplagor, säger John Lagerqvist, cd på Family Business.

Pr-byrå är Jung Relations.
Greatworks har stått för de webbaserade lösningarna.

Fakta

Team Family Business
CD: John Lagerqvist/Mårten Knutsson
Design: John Lagerqvist/Fredrik Lindquist
Copy: Tove Norström
Original: Christian Styffe

Fotograf: Jens Mortensen

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.