Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 6 augusti 2014, 11:12
Nyligen lanserade CSN ut en kampanj som uppmana blivande studenter att skaffa e-leg. Till använder Spenat melodifestivalbekanta artisten Ace Wilder som reklamansikte.
Ämnen i artikeln:
SpenatKampanjen, som Karlstadbyrån Spenat och produktionsbolaget Marilyn ligger bakom, bygger på att det är enkelt och tar inte längre än att lyssna på en låt att skaffa e-leg. CSN har tillsammans med artisten Ace Wilder gjort en musikvideo till hennes låt "Heart for rent".
Tanken är att tittarna ska hinna skaffa en e-legitimation innan de har lyssnat klart på låten. Till kampanjen kommer också en kampanjsajt där studenterna kan skaffa e-leg samtidigt som de lyssnar på låten.
– Det är andra året vi kör kampanjen. Förra året gick det väldigt bra och det var många som skaffade e-leg. I år hoppas vi på ännu bättre resultat, i och med musikvideon för Ace. Och redan nu ser det riktigt bra ut, videon har nästan 100 000 tittare, säger Fredrik Holm på Marilyn i ett pressmeddelande.
Ämnen i artikeln:
Spenat