Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Acne bakom virtuellt Åbro-öl

Publicerad: 4 Oktober 2013, 08:17

Åbro, med hjälp av Acne, väcker uppmärksamhet med sin interaktiva installation på Stockholm Beer & Whisky Festival i Nacka. Besökarna kan hälla upp Bryggmästarens Special Edition virtuellt.


Ämnen i artikeln:

ÅbroAcne

Med kinect-teknik skannas besökarens kropp – sedan får vederbörande styra en ölburk med händerna, med målet att hälla upp en perfekt slagen öl och få en skumkrona på tre centimeter, enligt ett pressmeddelande från Åbro.

Arbetsgrupp:

Beställare: Ola Passmark, Varumärkeschef, Åbro Bryggeri
Projektledare: Jesper Ander, Acne Advertising
Produktionsledare: Emma Branting, Acne Advertising
Creative Director: Erik Bergqvist, Acne Advertising
Creative Director, R&D: Johan Holmgren, Acne Advertising
Interactive Director: Markus Wård, Acne Production
Developer: Patrik Andersson, Acne Production
Producer: Niclas Bergström, Acne Production

Ämnen i artikeln:

ÅbroAcne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.