Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Acne Creative vann byråupphandling

Publicerad: 13 mars 2008, 08:25

Flygbussarna hade byråupphandling. Vinnare blev Acne Creative som nu ska hjälpa företaget att ta fram ett nytt reklamkoncept och en mer miljövänlig image.


En av de nya bussarna som drivs med biobränsle baserad på raps.

Flygbussarna behöver förnyas. De vill bli modernare och få ut att de är ett miljövänligt alternativ för dem som vanligtvis tar bilen till flyget. Till sin hjälp har de Acne Creative.

– Det är inte bara smidigt och prisvänligt att åka med Flygbussarna, det är faktiskt även miljövänligt och det budskapet kommer att vara en viktig del av vår marknadsföring framöver, säger Flygbussarnas vd Mikael Bergkvist, i en kommentar.

Målet är nu att ta fram flera kampanjer för målgruppen 18-25 år.
Förutom att bara prata miljö ska Flygbussarna även göra om sina bussar så att de år 2010 är helt fria från fossila bränslen.

– Vi kommer att gå från bra miljösamvete till ett helt rent miljösamvete och där har vi ett mycket användbart argument i vår marknadsföring, säger Mikael Bergkvist.

Flygbussarna trafikerar idag sju flygplatser i Sverige.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.