Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag24.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Acne fejkade framgångsrik Facebook-figur för fackförbund

Publicerad: 11 September 2013, 14:15

Kaj Beckman som inte finns

I en kampanj för fackförbundet Visions nya tjänst Mentornäverket, har Acne Advertising tagit fram den fiktiva framgångsrika Kaj Beckam som klarat sig helt utan kontakter och nätverk.


Ämnen i artikeln:

VisionAcne

Kaj Beckman är en fiktiv person som under sommaren byggts upp av fackförbundet Vision och Acne Advertising.

Kampanjen, som riktar sig till universitetsstudenter runt om i landet, uppmärksammar att det inte är tur som bygger en framgångsrik karriär. Goda kontakter däremot, kan vara ovärderliga.

– Ingenting är så viktigt som kontakter när man söker och byter jobb, säger Cecilia Hagängen, varumärkesansvarig på Vision. Vi på Vision har ett helt unikt nätverk i form av våra medlemmar och knyter nu ihop den säcken genom att lansera en ny tjänst som vi kallar Mentornätverket. För studenter blir det ett enkelt sätt att få värdefulla kontakter i arbetslivet.

Kaj Beckman har provocerat många under sommaren genom att kontinuerligt göra inlägg på Facebook kring hur snabbt och lätt han gjort karriär och halkat på bananskal efter bananskal. Dessutom har han hunnit med både musikfestivaler, Almedalen, och en rejäl semester.

Men i förgår avslöjades på facebook och YouTube att Kaj Beckman inte finns. Nu har kampanjen gått in i nästa fas där man Vision kommer in som avsändare och intensifierar närvaron på universiteten genom rekryteringsevent, affischer och taktiskt enheter.

Arbetsgrupp
Projektledare: Elin Bäckman
Produktionsledare: Petra Käll
Creative Director: Erik Bergqvist
Art Director: Cecilia Dufils
Copywriter: Markus Bjurman
Originalare: Henrik Åkerberg
Beställare: Cecilia Hagängen, Vision
Reklambyrå: Acne Advertising
Mediebyrå: AdOn
Viral spridning: BeOn
Produktionsbolag: Thelma & Louise

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

VisionAcne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.