Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Acne Film och SMFB gör blöjfilmer utan blöjor

Publicerad: 21 augusti 2009, 04:56

F&B :s norska dotterbolag SMFB – Shnel & Melnychuck & Forsman & Bodenfors – och Ance Film lanserar flera kampanjfilmer för norska varuhuskedjan Kiwi.
Tema: blöjreklam som börjar vid själva konceptionen


Blöjreklam utan ett enda barn eller blöja?
Jodå. Det funkar. SMFB och Acne går direkt på orsak-verkan-sambandet när det handlar om barnalstring. Storken har en central roll i handlingen.  

Totalt har Acne gjort fyra filmer på tema för KIWI:s årliga blöjkampanj. De är inspelade i trakterna av Los Angeles.
– Vi gjorde även två profilfilmer som går upp senare i höst, säger Pål Åsberg, Acne Film till Resume.se.

Hans Martin Rønneseth är kreatör på SMFB:
– Vi vände oss till par som precis fått nyheten eller som kanske ännu inte förstått den. Det är ett både viktigt och vackert ögonblick, säger han.

Syftet med filmerna är att lyfta fram blöjavtalet som Kiwi erbjuder sina kunder:  fjärde paket är gratis.
Valet att utlämna barnen filmerna motiverar SMFB med att man inte behöver berätta för småföräldrar att deras barn är gulliga och att det går åt en massa blöjor varje dag.
– Vi ville angripa temat från en lite mer emotionell och originell infallsvinkel, förklarar André Koot, kreatör på SMFB.

Arbetsgrupp SMFB

CD: Stig Bjølbakk
Kreativt team: André Koot, Hans Martin Rønneseth, Bjørnar Olsen och Kim Taanevig
Projektledare: Lasse Polmar
Produktionsledare: Vibeke Wiedswang

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.