Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag06.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Acne förnyar digitalt arbetssätt

Publicerad: 26 Augusti 2013, 09:47

David Olsson, vd Acne.

Acne inför ett nytt system där byråns ”Interactive Directors” blir digitala regissörer som följer hela produktionen från brief till leverans. Det nya arbetssättet är inspirerat från reklamfilmsproduktion


Ämnen i artikeln:

Acne

Enligt Acne är fördelen för kunderna ”ökad flexibilitet samt en tydligare kreativ styrning”.

– Genom att arbeta med Interactive Directors så blir den digitala processen väldigt lik reklamfilmspocessen där man väljer en regissör och sedan jobbar med teamet runt regissören, säger David Olsson, vd för Acne Production.

Acne har i nuläget nio Interactive Directors i sitt stall.

Fem av dessa är baserade i Europa;

Markus Wård, Ante Stenberg, Gustav Carpner, John Hammarström och Carolina Cwiklinska samt fyra i USA; Eskil Steenberg, Chris Gardner, Jeff Levine och Drasko Vucevic.

– Det här sättet att arbeta kommer skapa större flexibilitet och öppenhet både för våra kunder och för oss internt. Vi blir mycket bredare i vad vi kan erbjuda mot marknaden, säger Charlotta Jönsson, Executive Producer på Acne.

– Genom att lyfta fram våra Interactive Directors mot marknaden har vi möjlighet att visa deras unika kompetenser. Vi har en bred samling människor med olika expertis, så beroende på våra kunders behov kan de också välja en ID därefter, säger David Olsson.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Acne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.