Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Acne hjälper till att lansera Volvo Car Mobilitys nya bildelningstjänst

Publicerad: 26 September 2019, 12:46

Istället för musik och film, kan man nu streama sin bil. Det är budskapet i Acnes kampanj för Volvo Car Mobilitys nya bildelningstjänst M.


Ämnen i artikeln:

AcneVolvo CarsReklam

I dagarna lanserar Volvo Car Mobility den nya bildelningstjänsten M, som lär sig av användaren och blir bättre med varje bokad resa. Inspirerad av dagens digitala tjänster vill M skapa en service som kan vara ett alternativ till traditionellt bilägande och som introducerar en mer hållbar lösning för bilar i städer.

Med hjälp av Acne lanserar Volvo Car Mobility den nya tjänsten M med kampanjen "Stream cars like music". Lanseringskampanjen ska positionera M som en naturlig del av streamingvärlden och hur folk lever idag – istället för musik och film, kan man nu streama sin bil.

Kampanjen flirtar både visuellt och språkligt med uttryck från streaming-världen, till exempel "All our cars in your pocket", "Shuffle your car" eller "Your playlist of Volvos".

– Samarbetet med Acne som strategisk och kreativ partner har varit en av anledningarna till varför vi nu kan lansera en stark och annorlunda introduktionskampanj för M, väl medvetna om att vi är bara i början av utvecklingen av en ny tjänst. Acne har bidragit med energi, snabbrörlighet och hög kreativitet. De har hjälpt oss att ta en idé vi gillade från ett tidigt samarbete till en kampanj som sätter ribban för hur vi vill positionera varumärket både taktiskt och kreativt framåt, säger Madeleine Lassoued, marknadschef på Volvo Car Mobility, i ett pressmeddelande.

Johan Bello, kreativ chef på Acne, kommenterar:

– Under de tio månader vi arbetat med M teamet har vi utvecklat ett reklamkoncept som bryter perceptionen kring bildelning och hyrbilar och hjälper konsumenter att tänka om vad tillgång till bil faktiskt är – på ett sätt som tilltalar folk och hur dom lever idag med andra liknande tjänster i andra kategorier.

Den nya smarta bildelningstjänsten har utvecklats tillsammans med användare under 1,5 år varav de senaste tre månaderna i beta. Den lanseras nu på App Store och Google Play.

Kampanjen går ut heltäckande i Stockholm och syns på större format på platser som Stureplan, Hötorget, NK och många fler. Kampanjen går även ut digitalt på Facebook och Instagram.

Arbetsgrupp

Acne:
Executive Creative Director: Johan Bello
Client Director: Niclas Bergström
Senior Copywriter: David Aronson
Craft lead: David Hammarström
Copywriter: Olivia Widmark
Copywriter: Emma Kirsch
Art Director: Isaac Bonnier
Account Manager: Julia Staberg
Planner: Caroline Tell
Final Art: Henrik Åkerberg

M:
Head of marketing: Madeleine Lassoued
Creative Director: Peter Viksten
Design Director: Mikael Lundin
Copywriter: Jörgen Kjellgren
Designer: Filip Gynnerstedt

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

AcneVolvo CarsReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.