Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Acne och DDB Australia bakom innovativ McDonalds-app

Publicerad: 24 januari 2013, 10:31

TrackMyMacca-appen

I förra veckan lanserade McDonalds and DDB Australia den nya appen, TrackMyMacca’s. För första gången tar McDonalds sina besökare bakom kulisserna när de är inne i restaurangerna och visar var råvarorna kommer ifrån. Svenska Acne står för produktionen av appen.


Ämnen i artikeln:

AcneMcDonalds

Appen TrackMyMacca’s kombinerar modern teknik som tillgängliggör McDonalds Australiens tillverkningskedja med med detaljrik information om McDonalds mat på ett roligt och interaktivt sätt.

– Det är alltid spännande att jobba med innovativa projekt för varumärket. Att jobba med något som kan öka räckvidden för McDonalds gör det bara bättre. När projektet handlar om att förändra mer än 150 miljoner enheter av paketeringar. Du vet att det kommer att påverka, säger Nick Pringle cd på DDB Australia.

–  Som ett företag är vi oerhört stolta över att 90 procent av vår mat och förpackningar är lokalproducerade. DDB:s app är ännu ett sätt att dela informationen med våra kunder. Att visa dem vad som hänt med maten innan den når tallriken, säger McDonald’s Australias marknadsdirektör Mark Lollback och fortsätter:

– TrackMyMacca’s app är den första i världen för McDonald’s och vi är väldigt glada med samarbetet med DDB att ge den till våra kunder. Bara genom att använda GPS med "augmented realtid" kan alla australiensare med en iPhone, iPad eller iTouch använda appen och se var ingredienserna till just deras måltid kommer ifrån.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

AcneMcDonalds

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.