Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Acne ska bredda PUB

Publicerad: 25 Mars 2011, 13:21

Här är Acnes första stora kampanj för PUB. Ett romantiskt bildspråk, signerat Denise Grünsteins ska locka en bredare publik till varuhuset.


Ämnen i artikeln:

Elin Bäckman

– Vi vill med den här kampanjen påminna och visa PUBs fantastiska utbud inom såväl mode och inredning, säger Marianne Perslow, marknadschef PUB i en kommentar.

Modevaruhusen går tungt i media just nu. På måndag drar PUB igång sin första stora kampanj tillsammans med Acne, ett konto byrån vann förra sommaren.

I kampanjen vill man lyfta fram bredden i varuhuset.
– PUB är definitivt Stockholms mest spännande varuhus just nu och jag är övertygad om att den här kampanjen kommer att få fler att upptäcka det, säger Elin Bäckman, VD på Acne Advertising.

PUB är Stockholms äldsta varuhus, invigt 1882. 3,3 miljoner personer besöker PUB varje år. I år har man flera nya hyresgäster som inredningsbutikerna R.O.O.M., Systrarna Voltaire och danska House Doctors. I april öppnar också engelska apotekskedjan Boots i varuhuset.

Fakta

Arbetsgrupp:
Fotograf: Denise Grünstein, CameraLink

Scenograf: Sahara Widoff, LundLund
Art Director: Anna Kask, Acne Advertising
Copywriter: Ulrika Fryckstedt, Acne Advertising
Produktionsledare: Sofie Holmström, Acne Advertising
Projektledare: Elin Bäckman, Acne Advertising
Uppdragsgivare: Marianne Perslow, Marknadschef PUB.
Produktion: LinkDetails

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Elin Bäckman

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.