Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Acnes actionfilm med Justin Timberlake

Publicerad: 4 maj 2010, 07:16

Premiär i dag – här är Acnes actionfilm med popikonen Justin Timerlake för Audi.


Filmen som gjorts av Acne Productions för Audi med Justin Timberlake i huvudrollen består av sex delar som visas på nätet – en del av den globala lanseringen av Audi A1.

Acne och Audi beskriver konceptet som ”helt unikt för en billansering”.

– Med en ny grupp bilköpare krävs en ny typ av bilkommunikation. Tanken med filmen var att skapa ett starkt innehåll som målgruppen 80-talister gärna vill ta del av. Vi har aldrig gjort något liknande projekt tidigare och det är otroligt roligt att Audi vågar ta på sig ledartröjan och peka ut en ny riktning för hur bilkommunikation kan se ut, säger Richard Björlin, producent och vd på Acne Production, i ett pressmeddelande.

Filmen spelades in i Los Angeles. Det första avsnittet har premiär i dag på kampanjsajten.

– Att Audi valde att samarbeta med just Acne Production i A1-kampanjen visar att Sverige lyckats placera sig på kartan som ett nytänkande och kreativt land. Lanseringen av Audi A1 handlar till stor del om att engagera målgruppen och med en spännande följetong på nätet är målsättningen att skapa dialog över en längre tid, säger Irene Bernald, marknadschef på Audi Sverige.

Filmen är regisserad av Henrik Sundgren på Acne Production.

Se trailer nedan:

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.