Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Acnes kortfilm för Åbros lyxöl

Publicerad: 11 Maj 2012, 10:17

Acne Advertising har fått i uppdrag att lyfta Åbro Bryggeris premiumvarumärke Bryggmästarens. Första steget är lanseringen av bryggmastarens.se och en kortfilm om Lennarth Anemyr, bryggmästare på Åbro Bryggeri.


Ämnen i artikeln:

Åbro

Bryggmästarens är ett premiumöl där fokus ligger på ”gott hantverk, bra råvaror och djup kunskap”. Ölet ska spegla Åbros filosofi och den passion som finns för bryggandet.

Acne har därför gjort en kortfilm om  Åbros Bryggmästare, Lennarth Anemyr.

– Det känns otroligt kul att ge alla en chans att lära känna Lennarth. Man blir otroligt inspirerad av att höra honom berätta om sin syn på bryggarkonsten, säger Johan Holmgren, Art Director på Acne Advertising, i en kommentar.

– Acne har visat på stor insikt i dagens ölmarknad och känns som en perfekt partner för oss. Tillsammans kommer vi att skapa kommunikation som sticker ut och speglar vårt varumärke. Reklam på Åbros vis helt enkelt, säger Ola Passmark, projektledare på Åbro, i en kommentar.

I arbetet ingår även lanseringen av Bryggmästarens Special Edition. Utvalda specialöl som produceras i begränsad upplaga.

Arbetsgrupp Acne Advertising:

Creative Director: Adam Springfeldt
Projektledare: Andreas Engstrand
Operativ Projektledare: Sofia Orrheim
Originalare: Julia Reijs
Art Director: Johan Holmgren
Copywriter: Erik Bergqvist

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Åbro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.