Reklam
Acnes nya Suzuki-filmer
Publicerad: 7 maj 2012, 14:35
Här är Acnes nya reklamfilmer för Suzuki Swift på temat "Onödigt kul”.
2011 var det bästa året hittills för Suzuki i Sverige och nu hoppas den japanska biltillverkaren sälja ännu fler bilar.
Ämnen i artikeln:
AcneMH
Magnus Helander
”Vi ser en tråkig kommitte som inte för sitt liv kan förstå varför man gjort Suzuki Swift så rolig att köra – räcker det inte med rationalia som tex 3 års fri service, 0,42 l/m vid blandad körning, sju krockkuddar och delbart ryggstöd i baksätet, behöver den verkligen vara rolig att köra
också?”, skriver Suzuki och Acne Advertising i ett pressmeddelande.
– Suzuki är ett varumärke med riktigt bra, prisvärda och roliga bilar.
Det speglas inte riktigt i marknadsandelarna. Det hoppas vi ska
förändras framöver, säger Lars-Göran Uddman, projektledare på
Acne Advertising.
Kampanjen består av två reklamfilmer samt print. Filmerna är producerade av Acne och regisserade av Thomas Skoging. Bilderna är tagna av Peter Gehrke.
TEAM SUZUKI:
Marknadschef: Mattias Andersson
Marknadsassistent: Elisabeth Eriksson
ARBETSGRUPP ACNE ADVERTISING
Projektledare: Lars-Göran Uddman
Produktionsledare: Michaela Winckler
Copywriter: Christian Karlsson
Art Director: Tommy Carlsson
Creative Director: Adam Springfeldt
Byråproducent: Espen Bekkebråten /Twofatboys AB
Produktionsbolag: ACNE Production
Director: Thomas Skoging
Director of photography: Jallo Faber
Producer: Kalle Schröder, Morgan Röhl
Mediebyrå: AdOn
Fotograf för printkampanjen: Peter Gehrke