Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Aco vill visa hudproblems påverkan på självkänslan

Publicerad: 8 Oktober 2019, 07:17

I kampanjen visualiseras känslan av att ha hudproblem genom att arbeta med starka färger.

Foto: ACO

Tillsammans med OTW lanserar Aco det nya konceptet "Min hud ska inte stoppa mig". Med konceptet vill varumärket stärka, inspirera och uppmärksamma personer som kämpar med hudbesvär.


Ämnen i artikeln:

AcoReklamOTW

Med det nya konceptet "Min hud ska inte stoppa mig" lyfter Aco fram berättelser om hur olika typer av hudproblem påverkat människors liv. Genom att skapa starka förebilderna vill varumärket öka kunskap och få igång en dialog kring ämnet.

I kampanjen visualiseras känslan av att ha hudproblem genom att arbeta med starka färger.

– Det är ofta så känns för människor med hudbesvär. Många upplever att alla stirrar på dem. Vi lever i en värld där vi lägger stor energi på att använda slätgörande filter på bilder och på att få till det där perfekta glowet. Vi såg att de bilder som idag används för hudproblem ofta är hårt retuscherade. Vi vill visa riktig hud och riktiga människor. Allt för att uppmana alla till att vara lite snällare mot sin hud, och mot varandra, säger Mina Fagerfjäll, kreatör på OTW, i ett pressmeddelande.

ACO:s marknadsdirektör Maria Holmlund kommenterar:

– Vi vet att hudbesvär ofta går hand i hand med försämrad självkänsla och är oerhört stolta över alla dessa förebilder som nu öppnar upp dialogen kring hudbesvär. Värdet i en människa sitter aldrig i hur huden ser ut så vi startade initiativet #minhud just för att stärka, inspirera och uppmärksamma personer som kämpar med sina hudbesvär.

Som ytterligare en del av kampanjen målar influencers med erfarenheter av hudbesvär färg på de områden som varit utsatta samtidigt som de förklarar hur besvären påverkat deras självkänsla.

Ångestpoddens Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg deltar genom att delge sina upplevelser av akne, och hur de nu vill vara med och sätta stopp för dagens överdrivna skönhetsideal.

Arbetsgrupp

Aco:
John Hermansson, Digital Marketing Manager
Holly Waldenström, Content Manager
Katarina Johansson, Marketing Manager
Maria Holmlund, Marketing Director

OTW:
Samin Krijestarac, Account Director
Mina Fagerfjäll, Creative & Regissör
Johanna Byström, Projektledare
Johanna Rydberg, Planning & Distribution
Evelina Stucki, Head of concept

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Ämnen i artikeln:

AcoReklamOTW

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.