Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Actionist vinner Estrella

Publicerad: 20 Februari 2014, 12:53

Foto: Pressbild.

Snacksjätten Estrella väljer Actionist för sin online action marketing. Axel Bendrik och company ska bland annat utveckla Estrellas digitala närvaro.


Ämnen i artikeln:

HyresgästföreningenAxel BendrikActionistViasat

Axel Bendrik och Louise Wester drog igång Actionist under förra hösten.

Fokus  ligger på att driva transaktioner genom online action marketing, där  man bland annat tar betalt utefter levererat resultat.

Actionist har  idag kunder som Viasat, Logitech, Hyresgästföreningen, Comviq,  Fjällbrynt och kan nu alltså även lägga till Estrella till den skaran.

–  Actionist var nyfikna och ställde många frågor vilket resulterade i en  kanonbra pitch,  säger Ennis Jahic, brand manager på Estrella i en kommentar.

Actionist har idag åtta medarbetare och en beräknad byråintäkt på åtta miljoner kronor.
–  I den här utmaningen är en viktig fråga hur online generellt kan bidra  till en ökad försäljning i butik och om att stärka den digitala närvaron  så att den ännu tydligare bygger Estrellas varumärke, säger Axel  Bendrik, vd på Actionist i en kommentar.

Karl-Johan Byttner


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.