Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 februari 2014, 12:53
Foto: Pressbild.
Snacksjätten Estrella väljer Actionist för sin online action marketing. Axel Bendrik och company ska bland annat utveckla Estrellas digitala närvaro.
Axel Bendrik och Louise Wester drog igång Actionist under förra hösten.
Fokus ligger på att driva transaktioner genom online action marketing, där man bland annat tar betalt utefter levererat resultat.
Actionist har idag kunder som Viasat, Logitech, Hyresgästföreningen, Comviq, Fjällbrynt och kan nu alltså även lägga till Estrella till den skaran.
– Actionist var nyfikna och ställde många frågor vilket resulterade i en kanonbra pitch, säger Ennis Jahic, brand manager på Estrella i en kommentar.
Actionist har idag åtta medarbetare och en beräknad byråintäkt på åtta miljoner kronor.
– I den här utmaningen är en viktig fråga hur online generellt kan bidra till en ökad försäljning i butik och om att stärka den digitala närvaron så att den ännu tydligare bygger Estrellas varumärke, säger Axel Bendrik, vd på Actionist i en kommentar.
Karl-Johan Byttner