Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Adam Berg gör filmer åt Nike+

Publicerad: 19 juli 2012, 12:49

Grand Prix-belönade svenske regissören har regissserat filmerna i Nike+ nya kampanj ”Game on, world”. Se första filmen här.


Adam Berg är en av Sveriges mest prisbelönta reklamfilmsregissörer. Han belönades med ett Grand Prix under Cannes Lions 2009 för reklamfilmen "Carousel" åt Philips och har också vunnit det svenska novellfilmspriset som delas ut av SVT och Svenska Filminstitutet.

Han har också gjort reklamfilmer för JC, K Swiss,  Alkoholkommittén, Ikea och Saab.

Nu är han aktuell med filmerna i Nike+ nya globala kampanj "Game On, World" som ska marknadsföra de digitala hjälpmedel som Nike+ tagit fram för att hjälpa vardagsatleter att mäta och förbättra sina resultat. En av produkterna, Nike+ Fuelband vann två Grand Prix under årets Cannesfestival.

Marknadschef för Nike+ är svenske Stefan Olander och kampanjen för "Game On, World" har tagits fram av Wieden+ Kennedy.

Adam Berg började sin karriär som musikvideoregissör och är bror till Kent-sångaren Joakim Berg.

Fredrik Hazén

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.