Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Adam Kerj bakom en av favoritkampanjerna inför Cannes

Publicerad: 11 Juni 2013, 10:36

Adam Kerj

Foto: Pressbild

”Oreo Daily Twist” av reklambyrån Draftfcb och webbyrån 360i är en av kampanjerna som återfinns på Adweeks lista över favoriter inför Cannes Lions 2013. I arbetsgruppen ingick svensken Adam Kerj, Chef Creative Officer på 360i.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2013

I maj förra året lämnade Adam Kerj tjänsten som creative director på Saatchi & Saatchi för att bli Chef Creative Officer på 360i där han rapporterar direkt till vd:n Bryan Wiener.

Kampanjen "Oreo Daily Twist" har redan kammat hem guld under New York Festival och även två Clio-guld.

– Kampanjen har fått enormt genomslag i USA – helt utanfor traditionella media som tv och print vilket bevisar att digital/experiential/social har nått tipping point för många stora varumarken. man fokuserar mindre på "paid media" och mer på "earned media, sa Adam Kerj i en intervju med Resumé i maj och fortsatte:

– Vi har sedan ett år en "news room- approach" vilket gör att varumärket hela tiden är relevant i popkultur i realtid. Oreo har 30 miljoner Facebook-fans. Den här kampanjen var på Facebook, Twitter och i Oreos egna kanaler.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2013

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.