Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 Juni 2013, 10:36
Adam Kerj
Foto: Pressbild
”Oreo Daily Twist” av reklambyrån Draftfcb och webbyrån 360i är en av kampanjerna som återfinns på Adweeks lista över favoriter inför Cannes Lions 2013. I arbetsgruppen ingick svensken Adam Kerj, Chef Creative Officer på 360i.
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions 2013I maj förra året lämnade Adam Kerj tjänsten som creative director på Saatchi & Saatchi för att bli Chef Creative Officer på 360i där han rapporterar direkt till vd:n Bryan Wiener.
Kampanjen "Oreo Daily Twist" har redan kammat hem guld under New York Festival och även två Clio-guld.
– Kampanjen har fått enormt genomslag i USA – helt utanfor traditionella media som tv och print vilket bevisar att digital/experiential/social har nått tipping point för många stora varumarken. man fokuserar mindre på "paid media" och mer på "earned media, sa Adam Kerj i en intervju med Resumé i maj och fortsatte:
– Vi har sedan ett år en "news room- approach" vilket gör att varumärket hela tiden är relevant i popkultur i realtid. Oreo har 30 miljoner Facebook-fans. Den här kampanjen var på Facebook, Twitter och i Oreos egna kanaler.
Ämnen i artikeln:
Cannes Lions 2013