Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Adam Kerj lämnar Saatchi

Publicerad: 2 maj 2012, 05:28

Adam Kerj.

Adam Kerj lämnar Saatchi & Saatchi för nytt toppjobb i USA. Han blir chief creative officer på Dentsus digitala byrån 360i New York, och han planerar att rekrytera flera personer som ska vara med och stärka byrån.


Efter nio år slutar nu Saatchi & Saatchis cd Adam Kerj. Flyttlasset går till New York där ett toppjobb väntar. Han har blivit uppmärksammad efter kampanjer som Ariel Fashion Shoot och värvas nu av 360i för att stärka det kreativa arbetet.

– Jag blev erbjuden en utmaning som jag helt enkelt inte kunde tacka nej till. Där det inte handlar om att förvalta något utan att bygga upp en idékultur, säger han i ett pressmeddelande.

I den nya rollen ingår han i 360i:s ledningsgrupp och rapporterar direkt till vd:n Bryan Wiener.

– Jag kommer att ganska omgående rekrytera de som ska vara med och bygga upp en spännande idékultur. Ambitionen och mitt jobb är att göra 360i till en helt integrerad digital byrå, vilket betyder att man ska vara lika stark online som offline. Jobbet handlar också mycket om att skapa en kultur som ska attrahera de bästa talangerna och kunderna. Och det gör man bara om man gör extremt bra jobb, säger han.

På 360i New York arbetar i dag runt 450 personer och byrån ägs av japanska Dentsu. Innan Saatchi & Saatchi, som Adam Kerj var med och grundade i Sverige, startade han också TBWA, och har tidigare arbetat på Leo Burnett i Sverige, Danmark och Chicago.

– Det är klart att det är lite vemodigt att lämna något man har startat och byggt upp med ett grymt gäng, och nu när vi har vårt bästa år kreativt hittills. Samtidigt känns det här 100 procent rätt och extremt spännande. Både yrkesmässigt och ett stort äventyr för hela familjen som slår det mesta, kommenterar han.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.