Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 Oktober 2014, 20:35
Adam Kerj.
Efter sortin från 360i – nu är det officiellt att den svenske stjärnkreatören Adam Kerj går till en annan stor byrå i New York, nämligen JWT.
I går rapporterade Resumé att Adam Kerj lämnar rollen som chief creative officer på den Dentsu-ägda-byrån 360i i New York med runt 450 medarbetare. Han ersätts av Pierre Lipton som kommer från M&C Saatchi.
Adam Kerj var hemlighetsfull om sin framtid – men nu är det officiellt att han går över till JWT New York där han får samma titel som på 360i. Han kommer att rapportera till Matt Eastwood, JWT:s globala chief creative officer, och ska driva de kreativa processerna för kunder som Macy's, Johnson & Johnson, Puma, Vonage och Royal Caribbean, enligt ett pressmeddelande.
Matt Eastwood hyllar Adam Kerj och menar att svensken är ”den ultimata moderna kommunikatören”.
Adam Kerj tillträder på JWT New York i början av 2015.
Magnus Helander