Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Adamsky startar nytt bolag – samlar all produktion

Publicerad: 18 September 2015, 12:51

Alexander Aaseby.

Foto och film produceras ofta var för sig, trots att de ingår i samma kampanj. Nu slår Adamsky ihop de båda delarna, och separerar samtidigt management-verksamheten.


Ämnen i artikeln:

RegissörFotograferAdamskyReklamfilmProduktionsbolag

I det nya bolaget Adamsky Productions slår de ihop hela produktionen av foto och rörlig bild. Här placerar Adamsky också de nya funktionerna art buying/byråproduktion, team, casting/location och post supervision. Målsättningen är att verksamheten ska omsätta 30-35 miljoner kronor redan nästa år.
– Allt fler kunder vill ha bredare produktionslösningar. De har svårt att hitta det inom både foto och film. Vi slår ihop de två påsarna nu i ett bolag, säger vd Alexander Aaseby.

Därmed separerar de management-verksamheten som stannar kvar i det befintliga bolaget Adamsky Agency.
– Det gör vi för att kunna vara ännu mer flexibla. Vi har alltid jobbat på det sättet, men de får nu egna ben att stå på med fler och roligare uppdrag.

I samband med bildandet av Adamsky Production rekryteras två nya producenter: Viktor Araskog och Ellen Finn. Totalt är det nya fyra producenter som kommer att hantera uppdrag inom både stillbilder och rörligt.
– Den stora trenden är att film och foto flyter ihop. Tittar man på kunderna och byråerna så produceras detta vid samma tillfälle, men ofta av olika människor. Vi har sedan länge haft ett filmproduktionsbolag. Det knyts ihop med fotoproduktionen med samma producenter. Efter sju år känner vi att det är dags att paketera erbjudandet bättre eftersom 50 procent av vår omsättning kommer från film, säger Alexander Aaseby.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.