Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag27.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Adidas erbjuder Hyper Island-stipendium

Publicerad: 3 Maj 2013, 08:55

Sportjätten Adidas och Hyper Island fördjupar sitt samarbete. Duon släpper stipendiet The Adidas fellowship för Future Data Talents, vilket riktar sig till internationella studenter som vill läsa digital datastrategi vid Hyper Islands campus i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Johanna FrelinAdidasHyper Island

– Datadriven strategi och marknadsföring skapar enorma möjligheter för  företag, samhällen och människor; varumärken kan till exempel optimera  tjänster och produkter och lära känna sina kunder bättre med kundens  nytta i fokus, säger Paul Ziliotto, senior Network Marketing Manger på  Adidas i en kommentar.

Hyper Island drog igång The Digital Data  Strategist Program i höstas. Studenterna utbildar sig inom områden som  dataanalys, storytelling, design och entreprenörskap.

Tanken är att  möta efterfrågan på nästa generations datastrateger – flera rapporter  pekade på ett växande behov av sådana.

Paul Ziliotto hoppas att Adidas  ska kunna dra sitt strå till stacken genom att bolaget inrättar  stipendiet Digital Data Strategists – stipendiet innebär att  internationella (icke-nordiska) studenter kan ansöka om ett  60-veckorsstipendium till Hyper Islands The Digital Data Strategist  Program.

– Adidas har jobbat tillsammans med våra studenter vid ett  flertal tillfällen tidigare, och vi är glada att de vill ta detta  samarbete ytterligare ett steg. Det händer mycket kring data just nu och  vi ser fram emot att stötta nya talanger inom området, säger Johanna  Frelin, vd på Hyper Island i en kommentar.

Hyper Island samarbetar  med studenter och branschexperter från företag och organisationer över  hela världen.

Hyper Island driver för närvarande sju heltidsutbildningar  och har campus i Sverige, Storbritannien, USA Och Singapore.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.