Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Adidas firar tio med världberömd designer

Publicerad: 3 Maj 2013, 06:28

Sportjätten Adidas och modedesignern Yohji Yamamoto firar tioårsjubileum för sitt samarbete Y3, vilket kombinerar Adidas sportteknik med Yohji Yamamotos designestetik. Den interaktiva delen av kampanjen är signerad Acne.


Ämnen i artikeln:

Acne

Acnes 10-årsjubileum för Adidas och Y-3-projektet sker under våren/sommaren 2013.

Tanken  är att fånga kärnan I de två världerna – Japan och Tyskland.

Adidas använder sig också fotografen Pierre Debusschere och själva kampanjfilmen innebär en studie i “rörelse, distorsion och transformation.”

Acnes Berlin-kontor har skapat ett online-gränssnitt på Y-3:s webbplats, vilket gör  att användaren får möjlighet att interagera med videoinnehållet och  skapa sina egna audio-visuella verk.

Y-3 har också gett kompositören  Tim Hecker i uppdrag att skapa musik för den interaktiva videon.

Här kan  man gå in och skapa sina egna verk.

Arbetsgrupp:
Creative direction/användarupplevelse: Acne
Film: Lloyd & Co
Fotograf: Pierre Debusschere
Videoregissör: Tosh Ozawa
Effekter: Loïc Maes
Musik: Tim Hecker

Övrigt:
Styling: Jan Massacret
Hår och makeup: Esther Langham & Adrien Pinault
Modeller: Juliane Grüner och Guerrino Santulliana

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Acne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.