Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 3 Maj 2013, 06:28
Sportjätten Adidas och modedesignern Yohji Yamamoto firar tioårsjubileum för sitt samarbete Y3, vilket kombinerar Adidas sportteknik med Yohji Yamamotos designestetik. Den interaktiva delen av kampanjen är signerad Acne.
Ämnen i artikeln:
AcneAcnes 10-årsjubileum för Adidas och Y-3-projektet sker under våren/sommaren 2013.
Tanken är att fånga kärnan I de två världerna – Japan och Tyskland.
Adidas använder sig också fotografen Pierre Debusschere och själva kampanjfilmen innebär en studie i “rörelse, distorsion och transformation.”
Acnes Berlin-kontor har skapat ett online-gränssnitt på Y-3:s webbplats, vilket gör att användaren får möjlighet att interagera med videoinnehållet och skapa sina egna audio-visuella verk.
Y-3 har också gett kompositören Tim Hecker i uppdrag att skapa musik för den interaktiva videon.
Här kan man gå in och skapa sina egna verk.
Arbetsgrupp:
Creative direction/användarupplevelse: Acne
Film: Lloyd & Co
Fotograf: Pierre Debusschere
Videoregissör: Tosh Ozawa
Effekter: Loïc Maes
Musik: Tim Hecker
Övrigt:
Styling: Jan Massacret
Hår och makeup: Esther Langham & Adrien Pinault
Modeller: Juliane Grüner och Guerrino Santulliana
Karl-Johan Byttner
Ämnen i artikeln:
Acne