Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Adidas går all in

Publicerad: 16 mars 2011, 08:24

Adidas lanserar sin hittills största globala kampanj. Se reklamfilmen här.


Ämnen i artikeln:

AdidasEmma Stjernlöf

Rebecca & Fiona, två av Adidas svenska kampanjansikten

”All Adidas” samlar Adidas tre varumärken Sport Performance, Adidas Originals och Sport Style i en och samma kampanj.

– Dagens konsumenter är inte så endimensionella utan lever i flera kulturer och det är där som Adidas har sin spets. ”All Adidas firar bredden och passionen hos idrottsmän, musiker, artister, säger Adidas USA-chef Patrik Nilsson.  

Kampanjen visar människors dagliga arbete och är fullspäckad med stjärnor som David Beckham, basketspelaren Derrick Rose, Katy Perry, B.o.B, skataren Silas Baxter-Neal plus många fler.

Filmerna är gjorda av kanadensiska byrån Sid Lee. Byrån blev 2008 huvudbyrå för Adidas livsstilsvarumärke Originals.

Reklamfilmerna, 30 och 60 sekunder långa, har premiär i USA och Europa ikväll.

Utöver monstruösa world-wide filmen kör man även i Sverige en lokal anknytning på kampanjen. Ett 20-tal svenska ambassadörer kommer att aktivera kampanjen lokalt på olika nivåer. Fotbollsspelaren Ola Toivonen, dj-duon Rebecca & Fiona, skidskytten Björn Ferry, för att nämna några.

– Det blir en sorts dokumentärliknande filmer där vi följt ambassadörerna i deras vardag och låter konsumenterna närma sig ambassadörerna, säger Emma Stjernlöf, nordisk pr-chef, till Resumé.

Läs mer om adidas storkampanj i morgondagens pappersutgåva av Resumé.

Fakta

Sverige:
PR-byrå: JUNG
Creative/production-byrå (för filmerna med svenska ambassadörer): Adamsky/Marcus Söderlund
Mediebyrå: Carat

Den globala reklamfilmen är skapad av Sid Lee.

</div>

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

AdidasEmma Stjernlöf

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.