Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 december 2017, 09:19
Foto: Skärmdump
I adidas nya kampanj samlar de några av sina största profiler i Lionel Messi, David Beckham, Karlie Kloss och Pusha T för att lyfta kreativitetens alla sidor.
I en ny kampanj, "Here to create", framtagen av 72andSunny visar adidas upp sitt breda galleri av profiler knutna till varumärket. Superstjärnor som fotbollsspelaren Lionel Messi, basketstjärnan James Harden, supermodellen Karlie Kloss och rapparen Pusha T är bara några av de profiler som flimrar förbi.
Syftet med kampanjen är att visa på hur alla former av kreativitet korsar och hämtar inspiration från varandra. Kampanjen fokuserar knappast på det visuella utan förlitar sig på stjärnglansen från de medverkande.
– Vi befinner oss i korsningen av sport och kultur, de människor som finns representerade runt bordet representerar exakt det. Varje person i den här kampanjen är sanna kreatörer inom deras eget fält och har format branschen på ett eller annat sätt. Vi ville samla den här gruppen av kreatörer för att inspirera andra till att tänka annorlunda i deras bransch, liv och värld, säger Ryan Morland, global varumärkeschef på adidas till AdWeek.