Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Adidas inspireras av kreatörer i nytt sneakerkoncept

Publicerad: 29 Augusti 2018, 06:48

Foto: Pressbild

Adidas lyfter fram 27 nordiska kreatörer i ny kampanj. Bland annat syns ikoner som Tove Styrke och Miriam Bryant, men också "All of us"-nätverket med Nicole Kavander, Canan Yasar och Roshanak Fatahian i spetsen.


Ämnen i artikeln:

AdidasReklamKampanj

Adidas Originals lanserar sitt nya sneakerkoncept Falcon, inspirerat av nutidens och framtidens orädda och frispråkiga kreatörer. Falcon lanserades första gången 1997 och ville då porträttera ett årtionde vars attityd och kreatörer utmanade gränser och banade väg för framtiden.

Den framtiden är nu och nylanseringen av Falcon innehåller dels inslag från dåtidens Spice Girls och Thelma & Louise, men frontas också av nutidens ikoner som Tove Styrke och Miriam Bryant på nordisk nivå. Globalt är det stil-ikonen Kylie Jenner som frontar lanseringen.  

I en ny kampanjfilm skapad av Arvida Byström har Adidas valt att lyfta fram 27 nordiska kreatörer och visionärer som inspirerar och förändrar i vardagen. I filmen syns, förutom Tove Styrke och Miriam Bryant, det svenska mångfaldsnätverket "All of us", med grundarna Nicole Kavander, Canan Yasar och Roshanak Fatahian åkandes på en brummande motorcykel.

Arbetsgrupp:
Regissör: Arvida Byström
Produktion: Tarot Pictures
Musik: VAZ
Styling: Lo Hallén
MUA: Elva Ahlbin
Bintou Sonko
Set Design: Matilda Beckman

Kampanjfilm hittar du här:

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

AdidasReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.