Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Adn som aldrig förlorat en pitch”

Publicerad: 14 januari 2013, 08:37

Sasan Faghihi börjar på Hilanders. Han har arbetat med alltifrån Gyro och TheFishCan Sing till Ehrenstråle. Han kommer närmast från The Study, som han drog igång med Vicky Stiller och Mark Robinson.


”Adn som aldrig förlorat en pitch”. Så beskriver Hilanders rekryteringen av Sasan Faghihi.

Hilanders vill dock ta det säkra före det osäkra och lägger till ”ta i trä” inom parantes.

Sasan Faghihi har lång erfarenhet inom B2B-området.

Han  har jobbat på Gyro med kunder som Google, Panasonic och Adobe och på  NY-kontoret med företag som ITT, Ge Healthcare och Océ.

Sasan Faghihi har även arbetat med TheFishCanSing i London med kunder Nike, Motorola, Absolut och Yahoo.

Han  hade en kort sejour på Ehrenstråhle då hon kom till Sverige och drev  sedan igång The Study med Vicky Stiller och Mark Robinson.

Sasan Faghihi har bland annat drivit utvecklingen av HiQ:s varumärke med prisbelönta Unthink.

Han har tilldelats SAAB-Award, vunnit flera nätverkstävlingar, vunnit i Art Directors Club och tilldelats en 50-Wattare.

Han har även vunnit Industry Animation Award för HiQ-filmerna.

Sasan Faghihi börjar arbeta med Canon Svenska och TeliaSonera International Carrier på Hilanders.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.