Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Adobe driver med jobbiga AD:s

Publicerad: 14 Mars 2017, 13:49

Art directors och deras omöjliga krav står i fokus i Adobes senaste kampanj.


Ämnen i artikeln:

Art DirectorAdobe

Förra året marknadsförde Adobe sin bildbank Adobe Stock genom att lansera klädkollektionen "Stock Apparel" tillsammans med den svenska byrån Abby Priest. Nu återvänder de med en ny kampanj – denna gång på temat "Hovering Art Directors". Här står relationen mellan den kravställande AD:n och desginern som ska leverera önskemålen i fokus.

– Genom att dra en välkänd situation till sin spets visar den nya kampanjen på de många möjligheter som Adobe Stock för mer sig, inte minst vad gäller hur mycket mer effektivt arbetet kan göras genom bildbankens integration i övriga Adobe-program, säger Anna Rose, nordisk marknadschef för Adobe Creative Cloud Individual i ett pressmeddelande.

Den nya reklamfilmen har tagits fram av byrån mcgarrybowen Amsterdam. Se den här:

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Art DirectorAdobe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.