Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Adobe hyllar genrefoton – skapar klädkollektion med bildbankstema

Publicerad: 9 Juni 2016, 14:29

Känner du igen motiven?

Är bildbankseran förbi? Det vill i alla fall Adobe påskina när de hyllar `genrefotografierna, som bildbankerna ofta är förknippas med, genom klädkollektionen "Adobe Stock Apparel SS16".


Ämnen i artikeln:

Abby PriestAdobe

Ett återkommande inslag på byrån och marknadsavdelningen är att hitta rätt fotografier till kampanjer som ska lanseras eller marknadsföringsinsatser som ska göras.

Det spinner Adobe vidare på när de lanserar den nya klädkollektionen, som är skapad exklusivt för kreatörer och marknadsförare. Syftet är att kasta ljus på nya Adobe Stock – en tjänst som ger användaren tillgång till 50 miljoner foton, illustrationer, grafer och videos i företagets programvaror.

– Alla kreatörer känner nog igen sig situationen att spendera timmar i olika bildbanker med målet att hitta perfekta bilden, för att sedan tvingas landa i någon bild som i slutändan känns väldigt generisk. Med den oerhört exklusiva klädkollektionen Adobe Stock SS16 kan vi nu en gång för alla ge dessa generiska bilder en sista stund i rampljuset och samtidig lyfta fram de möjligheter som ett mer integrerat och modernt arbetssätt ger, säger Klara Lundquist, nordisk marknadschef på Adobe, i ett pressmeddelande.

I den nya klädkollektionen dyker t-shirts och tröjor med bilder på bland annat fasta handslag mellan två kolleger och den hälsosamma, glada kvinnan som äter sallad.

Kampanjen ska belysa "då" och "nu", där "då" syftar till tiden med bildbankerna och "nu" syftar till att kreatörer och marknadsförare kan hitta bilderna via Adobes tjänster.

Kollektionen är skapad tillsammans med byrån Abby Priest.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Abby PriestAdobe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.