Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Adobe kuppar hos landets reklambyråer

Publicerad: 23 april 2012, 10:13

Entrén utanför Saatchi & Saatchi.

Foto: Pressbild.

Mjukvarubolaget Adobe introducerar Creative Suite 6 idag, måndag. Adobe använder sig av en specialmetod riktad till landets reklambyråer för att skapa extra uppmärksamhet inför lanseringen.


Ämnen i artikeln:

McCann StockholmLowe BrindforsGuldäggetAdobeForsman & Bodenfors

Medarbetare vid byråer som Forsman & Bodenfors, McCann Stockholm  och Lowe Brindfors fick sig en överraskning när de kom till jobbet idag.

Inför  lanseringen av Adobes nya Creative Suite 6 har företaget nämligen valt att  dekorera landets 17 mest kreativa byråer med konstverk som har gjorts med hjälp av olika program i produktsviten - alltifrån Photoshop och Illustrator till Indesign.

Konstverkan gick  att titta på i samband med Guldägget 2012.

De byråer som har fått entrén dekorerad under natten är: ACNE Advertising,  B-Reel, DDB Stockholm, Forsman & Bodenfors, Garbergs, Great Works,  INGO, Jung von Matt, King, Lowe Brindfors, McCann Stockholm, Monterosa,  North Kingdom, Perfect Fools, Saatchi & Saatchi och Åkestam Holst.

Kampanjen skede i samarbete med Inspiration Kommunikation och Kärrby Creative.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.