Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Adobes färgexplosion i nya kampanjen

Publicerad: 15 Mars 2016, 15:32

Flytande färg som green screen ger intressanta effekter.

Foto: Skärmdump

Svenska byrån Abby Priest har gjort färgstark kampanj för Adobe.


Ämnen i artikeln:

Abby PriestAdobeBsmart

För att demonstrera alla funktioner i Adobes Creative Cloud lösning har byrån Abby Priest gjort en video inspirerad av Kalle Ankas jul.

– Jag tittade på Tomtens verkstad varje julafton och när en av tomtenissarna gör ett schackbräde med rutig färg blev jag helt blown away. Tänk om färg skulle kunna vara vad som helst? säger Abby Priests creative director Oskar Hellqvist i Adobes blogg.

Därifrån kom idén att använda flytande färg som green screen.

– För oss som en kreativ byrå lever vi i den mest spännande tiden i historien. Vi tillbringar inte så mycket tid med att blicka bakåt utan försöker skapa idéer som vi inte sett förut, säger Oskar Hellqvist.

Bsmart har producerat kampanjen.

Sanna Wolf-Watz

Ämnen i artikeln:

Abby PriestAdobeBsmart

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.