Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 november 2016, 13:11
Känner du igen motiven?
"Adobe Stock Apparel SS16" heter klädkollektionen som skulle få kreatörer och marknadsförare att byta bildbank till Adobe Stock. Nu prisas företaget och byrån Abby Priest i 100-wattaren.
De flesta kreatörer och marknadsförare – om inte säga alla – känner igen scenariot att hitta rätt fotografi till kampanjer och marknadsföringsinsatser. Att evigt bläddra bland klichéartade bilder kan vara en källa till ångest.
Det spann Adobe och Abby Priest vidare på när de skapade klädkollektionen med t-shirts och tröjor med bilder på fasta handslag mellan två kolleger och den hälsosamma, glada kvinnan som äter sallad.
– Med Adobe Stock SS16 kan vi nu en gång för alla ge dessa generiska bilder en sista stund i rampljuset och samtidig lyfta fram de möjligheter som ett mer integrerat och modernt arbetssätt ger, sa Klara Lundquist, nordisk marknadschef på Adobe, i samband med kampanjsläppet.
Abby Priest och Adobe vinner 100 Watt i kategori företag. Motiveringen lyder:
"Hur tvättar man bort förutfattade meningar om ett varumärke? Jo, genom att klä på sig självdistans och självförtroende oavsett om målgruppen har storlek S, M, L och XL. Att sy ihop träffsäkerhet och humor ger bevisligen enorm effekt – där en tröja säger mer än 1000 ord."
Andra prisade i kategorin:
75 Watt: Simba S7 Trick Shot - Experience Game Changing Precision, Atlas Copco Underground Rock Excavation division/Graviz
50 Watt: Personliga rådgivare, Telia/Ehrenstråhle DDB