Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 mars 2012, 10:00
Mediabyrån Adon startar den renodlad produktionsbyrån TPC, i samarbete med Narrow.
Syftet: Ge annonsörer och reklambyråer ”smidig och kostnadseffektiv produktion vid behov”.
Målet är att omsätta mellan 8-10 miljoner kronor under 2012.
– Det finns ett allt större behov hos våra kunder att enkelt och kostnadseffektivt få hjälp med rena produktioner såväl digitalt som analogt. Det vill vi kunna hjälpa till med när det behöv. Det handlar om att förbättra servicenivån i vårt erbjudande. Dessutom blir inte minst den digitala produktionen mer och mer integrerad i den mediala lösningen så detta känns logiskt, säger Tommy Gapinski, vd på Adon, i en kommentar.
– Vi kommer vare ett tydligt alternativ till de större och bredare produktionsbyråerna. Men också kunna erbjuda lite speciella kompetenser som ljud- och musikproduktion.
Målet är att omsätta mellan 8-10 miljoner under 2012, säger vd Christina Nyfeldt på TPC.
Magnus Helander