Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Advertorials ska lyfta SAS

Publicerad: 4 oktober 2013, 09:19

SAS vill ha fler företagskunder. Därför har man inlett ett samarbete om advertorials med nyheter365, dotterbolag till Tre Kronor Media & Reklam. De redaktionella annonserna ska placeras på Svenska Dagbladet (Nliv-sajten) samt utvalda sajter från Mediekompaniet, Sydsvenskan och Göteborgs-Posten.


Ämnen i artikeln:

Nyheter365Johan Rikner

Genom redaktionell annonsering vill SAS förklara hur enkelt SAS Credits är och beskriva tjänstens fördelar, enligt ett pressmeddelande. Kampanjen börjar måndagen den 7 oktober.

– Vi vet att SAS Credits kunder är mycket nöjda, men vi vet också att det finns många små och medelstora företag som  inte tror att de kan sänka sina reskostnader, säger SAS marknadschef Ulf Henriksson-Samell i ett pressmeddelande och fortsätter:

–  Men när de har fått vetskap om hur enkelt de kan sänka sina  reskostnader med SAS blir det otroligt glatt överraskade.  Därför tror vi att redaktionellt passar väldigt bra för att på ett  enkelt och lättillgängligt sätt berätta om SAS Credits fördelar för dem  och hur de sparar pengar från första kronan.

Johan Rikner, grundare av nyheter365:

– Det känns jättekul att SAS har valt att  arbeta med oss och jag tror verkligen att vi kommer få det här att  fungera  bra med vår unika optimeringsprocess. Dessutom är det roligt att få så  stort genomslag med så många medier inblandade.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Nyheter365Johan Rikner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.