Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Adweek avslöjar Cliovinnarna i förväg

Publicerad: 17 Maj 2011, 06:41

Reklampriset Clio och reklamtidningen Adweek ingår i samma mediekoncern. Nu har Adweek fått förhands på vinnarna av Clio.


Ämnen i artikeln:

ClioAdweekClio Awards

Åtminstone amerikanerna anser att Clio är det ledande reklampriset i världen Prometheus Global Media äger reklampriset som delas ut nu på torsdag i New York.

Priset ägs av Prometheus Global Media. Samma bolag som äger Hollywood Reporter, Billboard och Adweek.

Adweek har nyligen gjort en nylansering med Vanity Fairs mediekolumnist Michael Wolff som chefredaktör. Den tidigare ganska bleka Adweek har således fått en tuffare attityd.

Och nu har Adweek brutit ett tabu – publicerat vinnarna i Clio, tre dagar innan prisutdelningen. Frågan är hur ledande branschtidningen Advertising Age kommer att reagera.

Gran Clio går i år till Crispin Porter + Bogusky för American Express med ”Small business Saturday” en kampanj som bara gått i USA.

I den interaktiva kategorin vinner @Radicalmedia och Google Creative Lab med Arcade Fire videon "The Wilderness Downtown", ett projekt där svenska B-Reel hade ett stort inflytande .

Innovativ media vinner tyska Jung von Matt med ”Save a tree”-kampanjen för WWF.

Årets byrå blir: AlmapBBDO

Årets byrånätverk: BBDO

Årets annonsör: Nike

Årets produktionsbolag: Smuggler.

</div>

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ClioAdweekClio Awards

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.