Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Adweek hyllar Ikeas "BookBook"-reklam

Publicerad: 4 september 2014, 08:16

Ikea tror inte på någon printdöd och trycker 200 miljoner kopior av sin katalog varje år på 27 språk i 38 länder. I nya kampanjen "BookBook" menar Ikea att katalogen ligger i teknologins framkant.


"You know once in while something comes along that changes the way we live. Its not a digital book or an e-book it's a BookBook"

Så inleds Ikea-kampanjen där man menar att en vanlig hederlig print-produkt är ett teknologiskt underverk.

I reklamen talar man bland annat om att det inte behövs några sladdar, att batteriet är evigt och att det inte uppstår någon lagg.

Adweek hyllar nu kampanjen, som BBH Asia Pacific ligger bakom.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.