Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 september 2013, 07:04
Old Spice har släppt fyra spottar för den amerikanska fotbollsligan, NFL. Adweek gläds över Wieden+Kennedys parodi där spelare luktar på deodoranten och drar en suck av njutning.
”De är så gott som perfekta för reklamnördar.”
Old Spice är aktuellt med fyra 15-sekundersinslag för National Football League, NFL, det vill säga proffsligan för amerikansk fotboll.
Adweek gör vågen över att man lyckas göra parodi på klassiska reklaminslag där någon njuter av en produkt genom att lukta på den.
”De är superexakta parodier på en särskild slags reklam fast med en enorm och fruktansvärd skillnad. Du kanske inte känner till alla in- och utgångar– jag är ganska säker på att jag missar flera – men vi har ändå alla sett någon transporteras till en strand genom smaken på hans öl eller lukten av tvättmedel.”, skriver Adweek.
Karl-Johan Byttner