Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Adweek hyllar Old Spice-parodi på ”lukt-reklam”

Publicerad: 5 September 2013, 07:04

Old Spice har släppt fyra spottar för den amerikanska fotbollsligan, NFL. Adweek gläds över Wieden+Kennedys parodi där spelare luktar på deodoranten och drar en suck av njutning.


Ämnen i artikeln:

Wieden+KennedyAdweekOld Spice

”De är så gott som perfekta för reklamnördar.”

Old Spice är  aktuellt med fyra 15-sekundersinslag för National Football League, NFL,  det vill säga proffsligan för amerikansk fotboll.

Adweek gör vågen  över att man lyckas göra parodi på klassiska reklaminslag där någon  njuter av en produkt genom att lukta på den.

”De är superexakta  parodier på en särskild slags reklam fast med en enorm och fruktansvärd  skillnad. Du kanske inte känner till alla in- och utgångar– jag är  ganska säker på att jag missar flera – men vi har ändå alla sett någon  transporteras till en strand genom smaken på hans öl eller lukten av  tvättmedel.”, skriver Adweek.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.