Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Adweek: "Zlatan och Ikea vinner i Cannes"

Publicerad: 16 Juni 2015, 12:42

Foto: Youtube

Snart inleds årets Cannes Lions - och både Zlatan och IKEA kan kamma hem pris, spår Adweek.


Ämnen i artikeln:

AdweekCannes LionsIKEACannesReklamZlatan IbrahimovicCannes Lions 2015

I nästa vecka går årets reklamfest i Cannes av stapeln. Med hela 40 133 tävlande kampanjer bjuder årets upplaga på hårdast konkurrens någonsin. Adweek har synat såväl kända som okända tävlingsbidrag och vaskat fram sina stalltips.

Tidningen spår att Forsman & Bodenfors uppmärksammade kampanj för FN:s World Food Programme kammar hem ett pris. I kampanjen uppmärksammar fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic de 805 miljoner människor som lider av hungernöd i världen, genom att taturera in 50 av deras namn på i sin kropp.

Även IKEA väntas kamma hem pris för sin hyllade parodi på Apple i kampanjen ”Experience the power of a bookbook”. Filmen har hittills setts av över 17 miljoner människor.

Här är 9 kampanjer som Adweek tror kommer vinna pris under årets Cannes Lions:

Viktor Bodelius


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev