Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Aftonbladet bryter med King

Publicerad: 13 november 2008, 11:50

Aftonbladet har avslutat det mångåriga samarbetet med reklambyrån King. – Vi kartlägger hur vi ska jobba framöver och vilka behov vi har, säger Pontus Ogebjer, marknadsdirektör på Aftonbladet.


Aftonbladet och King går skilda vägar. På bilden syns huvudpersonen i Kings reklamfilmer för Sportbladet.

Enligt Pontus Ogebjer är det Aftonbladets omorganisation som är orsaken till det avslutade samarbetet med King.

Sammanslagningen av nya medier och papperstidningen ger nya förutsättningar för marknadsarbetet.

– Vi är inte missnöjda med King, tvärtom. Men nu när vi blir ett bolag innebär det en nystart. Vi håller på med kartläggningen av vilka behov vi har och hur vi ska jobba framöver, om vi ska jobba med en byrå eller flera eller hur vi ska göra, säger Pontus Ogebjer.

Kings sista uppdrag för Aftonbladet var reklamfilmerna för Sportbladet i samband med fotbolls-EM i somras.

Planerar ni en pitch?

– Vi har inte bestämt än hur vi ska göra. Vi har påbörjat kartläggningen av våra behov och får se vad det resulterar i.

Aftonbladets mediebyrå är Starcom och det samarbetet fortsätter.

Se en av Kings sista filmer för Aftonbladet nedan:

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.