Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Aftonbladet gör tv-reklam för sina tv-sändningar

Publicerad: 19 september 2013, 09:12

"Sveriges nya tv görs av oss. Och av dig". Det är budskapet i den nya annonskampanjen för Aftonbladet TV som går upp över hela landet den 23 september.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

– Det här är vår största kampanj på flera år, säger Pär Ekroth, reklam- och sponsringschef på Aftonbladet. Vi vill lyfta fram att det är när vi gör live-tv tillsammans med våra användare som vi kan skapa en helt ny tv-upplevelse. Det tror vi är framtidens tv.

Kampanjen kommer att synas utomhus, på Youtube, Facebook, i SBS Radio, på Schibsteds sajter samt i Kanal 5 och i MTG:s kanalnätverk.

– Att Aftonbladet nu ritar om tv-kartan och tar position är en strategisk viktig satsning för oss, säger Pär Ekroth.

Kampanjen är framtagen av Sandegård & Partners i samarbete med kreatörerna Peter Fjäll och Max Munck.

Arbetsgrupp:

Strateg: Johan Sandegård
Kreatörer:Peter Fjäll och Max Munck
Produktionsledare: Lotta Catani
Original: Frida Everling och Jonas Eriks
Regissör: Tom Malmros
Produktionsbolag: B-Reel

Aftonbladet:
Pontus Ogebjer, Marknads- & Försäljningsdirektör
Pär Ekroth, Reklam- & Sponsringschef
Charlotta Nyqvist, Projektledare

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.